חיזוק רצפת האגן וחיבור גוף ונפש

בזמן ההיריון שרירי רצפת האגן תומכים ברחם ובתכולתו, ובמהלך הלידה הם מתרחבים ונמתחים על מנת לאפשר לתינוק לצאת מתעלת הלידה. ככל שהלידה ארוכה יותר, או ככל שמספר הלידות רב יותר וסמיכותן רבה יותר, כך גובר הסיכון לפגיעה בשרירי קרקעית האגן.
החלשות רצפת האגן מקשה על סחיטת שרירי הסוגרים בתחתית השלפוחית, וחיזוק השרירים נחוץ על מנת למנוע דליפת שתן קטנה, העלולה להתרחש בעת שיעול, עיטוש, או פעילות גופנית.
חשוב מאוד לבצע תרגילים לחיזוק רצפת האגן במהלך ההיריון ולפני הלידה גם לאחריה במטרה לשקם נזקים. גם עבודת נשימה נכונה יעזור מאוד להפחית פגיעה באזור החשוב הזה.